Thailand - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Lisanne en Miranda - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Lisanne en Miranda - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Miranda

13 Januari 2014 | Thailand, Chiang Khong


Hallo iedereen.

Hier is hij dan eindelijk, onze eerste blog! Op 3 januari begon op schiphol ons grote avontuur. Na afscheid genomen te hebben, ging het echt beginnen!
Na een vlucht van 11, 5 uur kwamen we helemaal gesloopt aan in Bangkok. Hier werden we opgehaald door een vrouw die ons heel erg aam Ushi deed denken en werden wij naar ons guesthouse gebracht. Hier konden we helaas nog niet meteen inchecken dus zijn we even de stad gaan verkennen. Omdat ons guesthouse ver van de bezienswaardigheden was hebben wij in Bangkok erg veel gelopen. We hebben vooral veel tempels gezien in Bangkok, onder andere Wat Arun, Wat Pho en The Grand Palace. S avonds hebben we bij straattentjes gegeten, wat niet altijd even lekker was. Tijdens het boeken van de bus/trein naar Chiang Mai bleek dat we pas dinsdagavond met de bus konden, omdat ons guesthouse vol zat moesten we opzoek naar iets anders. We kwamen perongeluk terecht in een vieze, smerige kamer. Na 4 dagen Bangkok zijn we het erover eens dat ondanks alle mooie bezienswaardigheden het een vieze, stinkende stad is.

Op dinsdagavond zijn we met de bus naarr Chiang Mai vertrokken, een busrit van maar liefst 11 uur!! Om kwart over 6 's ochtends kwamen we aan bij het hotel, waar we gelukkig gelijk konden inchecken. Dit duurde echter iets langer omdat de man achter de receptie niet helemaal 100% was en we hem niet altijd begrepen. Ook hier waren weer heel veel tempels waar we er een aantal van hebben bekeken.

Op donderdag zijn we naar Doi Suthep geweest. Hier was onder andere de Wat Phrathat, een tempel boven op de berg met een mooi uitzicht over Chiang Mai. Hierna hebben we nog lekker pootje gebaden bij een waterval. Vrijdag werden we om 9 uur bij het hotel opgehaald voor een dagtripje. De eerste stop was bij een orchideeën en vlindertuin waar we niet zoveel aanvonden. Hierna gingen we op een olifant rijden, onze liep echter niet graag naar beneden wat bij ons voor de nodige zenuwen zorgden. Het rijden op een olifant gaf ons echter een dubbel gevoel. Aan de ene kant leuk om een keer te doen, maar aan de andere kant heel zielig als je ziet hoe die beesten behandeld worden. Na de olifanten was het tijd voor een rustig tochtje over de rivier. Hierna gingen we ziplinen boven de rivier. Vervolgens was het tijd voor een wandeling door de bergen waarbij we uitkwamen bij de rivier.

Zaterdag was het tijd om met de bus naar Chiang Rai te gaan en hier zijn we tot maandag gebleven. We hebben hier onderandere de White Temple en de Golden Triangle bezocht en zijn we zaterdagavond naar de walking street geweest, dit was een gezellige markt met vele kraampjes, eten en live muziek.

Nu zijn wij in Chiang Khong en gaan we morgen weer verder naar Laos.

Liefs uit Thailand

  • 13 Januari 2014 - 13:36

    Ellen Bakker:

    Hey Miranda leuk om te lezen wat je allemaal al heb gezien.
    Heel veel plezier in Laos, gewelidig hoor zo'n reis maken hartelijke groetjes Ellen

  • 13 Januari 2014 - 14:02

    Leo Huurman:

    Hallo meiden!!

    Leuk verslag, maar ik wist het meeste al via de Whats-App.
    Heb hem uitgeprint en aan oma gegeven, kan zij hem op haar gemak nalezen.
    Geen idee wat ik nu nog moet schrijven, je weet alles al.
    Als ik het goed begrijp zijn jullie al in Laos,wij dachten dat jullie 2 weken in Thailand zouden rond trekken,
    kijk uit dat je niet te vroeg thuis komt hoor.
    Ik mis je wel, moet nog 4 orders uitwerken, en dat gaat niet zo snel met een oog, daar had je me mooi mee kunnen helpen.
    Als het goed is, zie ik aan het einde van de week weer normaal, in de verte gaat het al aardig goed, alleen het lezen en schrijven doe ik met een oog, en dit bericht heb ik 200% vergroot dan gaat het wel een beetje.
    Met Fleur gaat alles ook goed, ze zit 's morgens al op de 8e trede van de trap als we te lang boven blijven.
    Toen ik thuis kwam van de operatie, zat ik op dat gele stoeltje, en kwam ze met dat bruine lapje naar me toe
    gooide het op mijn schoot en ging languit op mijn voeten liggen, zo van hier heb je wat om te spelen, en blijf maar rustig zitten.
    Is het toch nog een heel verhaal geworden!

    Groeten aan Lisanne,
    Je Moeder, Vader en Fleur.




  • 13 Januari 2014 - 14:03

    Leo Huurman:

    Hallo meiden!!

    Leuk verslag, maar ik wist het meeste al via de Whats-App.
    Heb hem uitgeprint en aan oma gegeven, kan zij hem op haar gemak nalezen.
    Geen idee wat ik nu nog moet schrijven, je weet alles al.
    Als ik het goed begrijp zijn jullie al in Laos,wij dachten dat jullie 2 weken in Thailand zouden rond trekken,
    kijk uit dat je niet te vroeg thuis komt hoor.
    Ik mis je wel, moet nog 4 orders uitwerken, en dat gaat niet zo snel met een oog, daar had je me mooi mee kunnen helpen.
    Als het goed is, zie ik aan het einde van de week weer normaal, in de verte gaat het al aardig goed, alleen het lezen en schrijven doe ik met een oog, en dit bericht heb ik 200% vergroot dan gaat het wel een beetje.
    Met Fleur gaat alles ook goed, ze zit 's morgens al op de 8e trede van de trap als we te lang boven blijven.
    Toen ik thuis kwam van de operatie, zat ik op dat gele stoeltje, en kwam ze met dat bruine lapje naar me toe
    gooide het op mijn schoot en ging languit op mijn voeten liggen, zo van hier heb je wat om te spelen, en blijf maar rustig zitten.
    Is het toch nog een heel verhaal geworden!

    Groeten aan Lisanne,
    Je Moeder, Vader en Fleur.




  • 13 Januari 2014 - 14:43

    Marga Huurman:

    Hallo Dames?
    Zo nu mag ik ook even achter de computer.
    Jullie hebben al heel wat bekeken. fraaie bhoeda,s , tempels en natuurschoon.
    De tempels en rijst laat je maar even voor wat het is, anders komt het je strot uit.
    Heb de reisgids van boven gehaald, en gelijk bekeken, waar jullie zaten en ook gezien wat er te doen viel.
    leuke foto op die olifant! Gerard Joling had gezegd: om te gieren gewoon. ha ha ha hi hi hi
    Hebben jullie ook de olifanten zien wassen? Dat zag ik op een plaatje in de reisgids.
    Wat een pracht foto van guesthouse aan meer, om jaloers van te worden.
    Als het goed is , zitten de dames in de gouden driehoek!
    Nog last van kuit? Ja 12 uur in die bus is ook niet bevorderlijk., en de bergen.
    Berna is weer van paard gevallen, en zit aardig in de prak! Nog een geluk dat zij nog leeft. Moet straks 2 maanden revalideren. Je hoort wel via skiype wat er allemaal gebroken is.
    Weet even niets meer te tikken. stap zo op de tuk tuk( fiets taxi) in het zonnetje met 8.9.
    Veel.plezier en een goede gezonde , veilige reis verder. Wij horen nog wel!
    p.s.een tipje: schrijf ietsje meer van de bezienswaardigheden, alleen een naam is niet voldoende voor iedereen. Wat is een golden triangle b.v. ik zag dit in reisgids en weet dat.
    Een paar lekkere pakkerds voor jullie beiden.
    Groeten mams

  • 13 Januari 2014 - 18:10

    Conny:

    Hoi hoi,
    Al een paar dagen gekeken of er al iets te lezen was, telkens niets, maar nu wel.
    Ja Miranda dit is iets anders dan je vorige reis. Alles zelf uitzoeken en vinden waar je naar toe gaat of wilt zien, maar het lijkt me wel leuk. Mag best wel vaker een verslagje schrijven hoor. Jullie zijn al zoooooooo lang weg!!!! En waar blijven de foto's? Al die verhalen over op een olifant zitten ja ja eerst zien en dan geloven!! :-)) Nou meiden nog heel veel plezier. Oha ja ik heb het reisschema in mijn bezit, kan ik precies bijhouden waar jullie uithangen nanananana.
    Genieten en voorzichtig. Liefs Conny

  • 13 Januari 2014 - 21:30

    Helma:

    Hallo liefies, wat leuk om alles te horen en zien wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt. We kunnen nu alle vrienden van ons en jullie iets vertellen over jullie belevenissen. Iedereen houdt jullie in de gaten . Have fun in laos. Liefs, jos en helma.

  • 14 Januari 2014 - 10:27

    Josine:

    Leuk om jullie eerste verhaal te lezen! Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen en verhalen. Heel veel plezier. Groetjes van ons allen!

  • 14 Januari 2014 - 18:42

    Jeroen:

    Hey!

    Goed om te horen dat het allemaal (ondanks wat kleine dingetjes) allemaal goed gaat :)
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's, zo te zien hebben jullie al behoorlijk wat gezien. Die foto op die olifant was wel heel stijlvol haha.

    Heel veel plezier in Laos, hopelijk is het daar wat minder vies en stinkend ;)

  • 14 Januari 2014 - 22:07

    Diny Van Den Berg:

    Hallo Miranda en Lisanne,
    Eindelijk verslag van jullie reis, had elke dag al gekeken, maar steeds niks.
    Wat hebben jullie al veel gezien in die korte tijd.
    Nog iets meegekregen van die demonstraties in Bangkok?
    Spannend dat rijden op een olifant.
    Veel plezier in Laos en ik wacht met spanning op het volgende verslag.
    Groetjes ook van Henk.

  • 18 Januari 2014 - 13:52

    Thomas, Koen, Jasper (en Neeltje):

    Lieve Lisanne

    We missen je zo. Wanneer kom je terug? We hopen dat je het naar je zin hebt. We vinden het wel heel leuk om van je te horen wat je allemaal doet. Neem je ook nog leuke nieuwe spelletjes mee om straks samen te spelen?

    We houden van je

    Thomas, Koen, Jasper (en Neeltje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne en Miranda

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2542
Totaal aantal bezoekers 9454

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 Juli 2014

6 maanden op reis:-)

Landen bezocht: