Cambodja en Bangkok - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisanne en Miranda - WaarBenJij.nu Cambodja en Bangkok - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisanne en Miranda - WaarBenJij.nu

Cambodja en Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Miranda

02 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Hier alweer ons laatste reisverslag vanuit Azie. Onze laatste weken in Azie hebben wij doorgebracht in Cambodja en Bangkok.

De eerste dagen in Cambodja zijn wij verbleven in Phnom Penh, dit is de hoofdstad van Cambodja. Dit was niet de leukste stad in Azie die wij tijdens onze reis gezien hebben. De eerste dag dat wij hier waren hebben we alle bezienswaardigheden in de stad zelf bekeken. Dit waren onder andere een tempel op een berg en verschillende marktjes. Dit waren de smerigste markten in Azie die we gezien hebben, afgehakte vissenkoppen, complete bebloede dieren en allemaal stinkend eten. Onze tweede dag in Phnom Penh hebben we de meest indrukwekkende dingen bezocht van onze reis. Eerst zijn we 's ochtends naar de Killing Fields gegaan, hier is te zien hoe de cambodjanen tijdens de Rode Khmer werden vermoord. Er waren nog verschillende massagraven te zien en ook komen er nog steeds botten en kleding naar boven, voornamelijk tijdens het regenseizoen. In de herdenkingsstupa liggen honderden schedels van omgekomen cambodjanen. Ook was de boom duidelijk aangegeven waar de kinderen vermoord werden, deze werden bij hun enkels gepakt en met hun hoofd tegen de boom geslagen totdat ze dood waren. Na de Killing Fields zijn we naar het Tuol Sleng Museum geweest. Dit was tijdens de Rode Khmer een gevangenis waar de mensen gemarteld en verhoord werden voordat ze naar de Killing Fields werden vervoerd. De laatste dag in Cambodja hebben we nog wat door de stad gelopen en nog wat bezienswaardigheden bezocht.

Op Maandag was het tijd om naar Sihanoukville verder te reizen, dit is een strandplaatsje in het zuiden van Cambodja. De eerste nacht hebben we hier in Utopia geslapen, maar dit was een groot drama vanwege het feit dat er de hele nacht kleine beestjes over ons heen hebben gelopen. De volgende dag zijn we ook als eerst opzoek gegaan naar een andere slaapplaats. Nadat we deze gevonden hadden, hebben we heerlijk een middagje op het strand gelegen. 'S avonds hebben wij in de Big Easy de laatste twee ritten van de 10KM op de Olympische Spelen kunnen kijken en zagen wij hoe Kramer helaas naast het goud greep. Toen we eenmaal rustig in bed lagen, liep er opeens een hele grote kakkerlak over de rand van Lisanne's bed. De buren leken dit allemaal heel grappig te vinden, maar gaven ons uiteindelijk toch een spuitbus waarmee alle insecten in de kamer dood zouden gaan. Nadat we 15 minuten buiten hadden gewacht bleek de kakkerlak echter nog steeds te leven en is Miranda hem met de spuitbus achterna gegaan en heeft ze hem weten te vermoorden. De volgende dag zijn we naar het Ream National Park geweest. Hier zijn we eerst met een bootje naar een prachtig en verlaten strand gevaren en hier hebben we een uurtje gelegen. Daarna hebben we een uur door het bos gelopen waar we allerlei uitleg kregen over de verschillende bomen en planten. De derde dag was weer een lekker rustig dagje en hebben we heerlijk de hele dag in de zon liggen bakken op het strand. De dag hierna stond het volgende tripje op het programma, een boottochtje met een bezoek aan drie eilanden. Tijdens deze tocht konden we op twee plaatsen snorkelen en zwemmen en bij het derde eilandje konden we twee uur genieten op het strand. 'S avonds zijn we nog even de kroeg in geweest omdat onze kamer genoot in deze kroeg werkte en vroeg of we eventjes langskwamen. Zaterdag was alweer onze laatste dag in Sihanoukville en hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan. Om 19:00 hadden wij de bus naar Siem Reap en hier kwamen we om 8:00 de volgende dag aan.

Waar veel mensen al gezegd hadden dat Siem Reap niet zo heel boeiend was, kwamen wij daar zelf ook achter. De eerste dag zijn we hier door het dorpje heen gelopen en er waren eigenlijk niet echt bezienswaardigheden. Er waren alleen wat marktjes en restaurantjes om iets te drinken. De volgende dag zijn wij om 4:15 opgestaan om naar Angkor Wat te gaan en hier de zonsopgang te bekijken. We hadden de hele dag onze eigen TukTukchauffeur tot onze beschikking die ons overal naar toe bracht. Het was prachtig om de zon op te zien komen achter Angkor Wat. We hebben de hele ochtend verschillende tempels gezien, maar de mooiste vonden wij allebei toch wel Angkor Wat en Ta Phrom. Ta Phrom is een tempel waar allemaal bomen in zijn vergroeid wat een prachtig beeld geeft. De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken richting Bangkok waar we om 18:00 aan.

De eerste volledige dag in Bangkok hebben we lekker geshopt. Eerst zijn we verschillende marktjes afgelopen maar we hebben het meeste op Khao San Road gekocht. Donderdag zijn we weer vroeg opgestaan om naar de Floating Market te gaan. Dit viel ons een beetje tegen, waar ze vooraf zeiden dat we een bootje hadden en dat je alleen voor een paddle boot extra hoefde te betalen, gingen wij helemaal niet met een bootje over de markt dus moesten we alsnog extra betalen om echt de Floating Market over te gaan. Het varen met het bootje was echter wel heel erg leuk. Vrijdag zijn we op de fiets door Bangkok gegaan. Op bepaalde plekken kan je gratis fietsen huren en dit hebben wij gedaan. Het was wel een beetje wennen omdat ze links rijden en Miranda heeft een groot gedeelte van de dag aan de verkeerde kant van de weg gefietst. Maar het is allemaal goed gekomen en we zijn veilig weer in het hotel aangekomen. 'S middags was het tijd om wat te gaan drinken met Jan, een oude collega van Lisanne van haar stage bij Sportstad Heerenveen. Ze had hem al drie jaar niet gezien en toevallig zit hij op dit moment in Bangkok voor zijn studie. Hij kwam samen met een vriendin, we hebben eerst wat gedronken en daarna samen gegeten. Het was een erg gezellige middag. De laatste dag in Bangkok hebben we niet zoveel gedaan en hebben we ons klaargemaakt van onze lange reis richting Auckland.

Ondertussen zitten wij al in Taipei op het vliegveld en hebben wij er al 1 van de 3 vluchten naar Auckland opzitten. Tot nu toe valt dit vliegveld een beetje tegen en lijkt het alsof er helemaal niets te doen is, maar we hopen dat we zo nog iets leuks vinden.

Liefs vanuit Taiwan.

• 02 Maart 2014 - 10:31

Leo Huurman:

Hoi,

ik moet het verslag nog lezen ,maar mijn reactie is nu eerder als die van Helma en Jos.
    ga nu lezen , maar dit staat er alvast.

Gr. Leo - Marga, en FLeur.

• 02 Maart 2014 - 11:38

Leo Huurman:

Daar ben ik weer ,

Nu het verslag gelezen, Miranda jij dacht zeker Lisanne een slang om haar nek ,ik kan niet achterblijven en ga met een spuitbus achter een kakkerlak aan stoer hoor!
    En dat aan de verkeerde kant van de weg fietsen, is wel raar, toen zij 4 jaar was en wij in Engeland fietste zat ze als maar achterop te schreeuwen papa verkeerd, omdat ik ook aan de verkeerde kant fietste (zit in de familie).
    Dat zal nog leuk worden als ze in Nieuw-Zeeland in de camper gaat rijden, je hebt toch wel je LEGO rijbewijs bij je welke je in 1994 gehaald heb in Engeland?
    Verder is het weer een zeer uitgebreid verslag, welke ik eerst nog maar eens ga nalezen.
    Ik heb ze weer geprint voor de oma's (en voor me zelf).

Goede reis verder, Leo Huurman

• 02 Maart 2014 - 12:29

Helma En Jos De Brie:

Ik heb dit keer maar even gewacht met reageren, Leo wil natuurlijk ook wel eens de eerste zijn (was vroeger al zo)! Wat een belevenissen weer, en weer zo anders dan in de voorgaande landen. Alhoewel we al veel gehoord hadden via de App en het briljant verlopen skypen van gisteren (maar niet heus), lezen we toch iedere keer nog dingen die we nog niet wisten! Meiden, een hele goede reis en we horen wel weer wat uit Nieuw Zeeland. Gr
    roetjes, Helma en Jos

• 02 Maart 2014 - 15:29

Marga Huurman:

Hallo travel ladies.
    een mooi verslag weer.

Zo ook maar even de rust genomen om het uitgebreide verslag te lezen. Toch wat anders dan whatt.s app,facebook. skypen was weer even leuk.Die 2 gezonde meiden met bolle wangetjes te zien en te spreken.
    Op die markt waar jullie over schrijven lijken mij de producten ook niet aanlokkelijk en je wordt er automatisch al misselijk van. ook verslag van killingsfield is erger dan ik dacht, wat ik gelezen had in reisgids.
    Nog erger dan auswitz. Margraten in limburg vonden je ouders ook al indrukwekkend, maar heel netjes allemaal. duizenden kruizen in het gelid. Jullie beleven ook mooie avonturen , maar zien ook de andere kant van de aziatische landen.
    Zo al weer de bhoeda.s , tempels, druk verkeer,veel marktjes, vieze beestjes nu achter jullie gelaten.
    op naar een heel ander land. Rij a.u.b links. Denk om overstekend wild. De wegen zijn al breder gemaakt voor jullie! Dat scheelt. Nieuw zeeland wordt wennen daar! Een boeiende reis verder gewenst met veel camper plezier . tot horens. Blijf gezond en pas goed op.(ja mam niet zeuren mam,ik weet het mam).
    p.s. ben al niieuwsgierig hoe het camperen gaat. Ach caravannen ben je al gewend!
    Doeii . Doei. kiss kiss

• 02 Maart 2014 - 18:09

Mieke Noordermeer :

Hoi Lisanne en Miranda
    Bedankt voor jullie mooie verslag. Wel jammer dat het Azië - deel alweer achter de rug is. Of zijn jullie weer toe aan "de westerse wereld"? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel weet van Cambodja. Heel bijzonder dat jullie dit van dichtbij hebben mogen zien. Het zal idd veel indruk hebben gemaakt. Ik wens jullie voorspoedige vluchten en heel veel avonturen in Nieuw Zeeland. Het gaat jullie goed, groetjes Mieke

• 03 Maart 2014 - 19:58

Diny Van Den Berg:

Hallo meiden,
    Wat hebben jullie weer veel gezien!
    Mooi en lelijk, zeggn ze in twente. Ben heel benieuwd hoe het verder met jullie gaat in Nieuw-Zeeland.
    Heb net 3 boeken over de tweede generatie emigranten uit Engeland gelezen.
    Heel interessant.
    Vooral het zuidereiland moet prachtig zijn wat natuur betreft.
    Ben ook erg benieuwd hoe het met de camper gaat.
    Hoop snel weer wat van je te horen Miranda.
    Nu moet ik stoppen; bezoek voor Henks verjaardag.
    Groetjes van ons en veel plezier!
    Henk en Diny

• 04 Maart 2014 - 22:03

Conny:

Hoi hoi,
    Zo het is weer een heel verhaal geworden zeg, knap hoor. Maar jullie beleven genoeg dus genoeg om te vertellen. Maar ik denk dat het leven in New zealand wel heel anders zal zijn. In ieder geval het vervoermiddel!! Hahahihi
    Maar goed dat jullie verslagen maken anders weet je het niet meer als jullie thuis zijn. Maar Miranda wat ben je toch een schijterd zeg met die kakkerlak. Jij ben toch veel groter!!!
    En dan zo'n klein beestje met een spuitbus achterna zitten, wat erg!!!!
    Nou ik hoop dat al het wachten op een vliegtuig is meegevallen en dat jullie weer lekker verder gaan met genieten in new zealand. Heel veel plezier nog.
    Kus xxxx

• 27 Maart 2014 - 09:45

Tante Tonny:

hoi lisannevan harte gefeliciteerd met je verjaardag.ik weet niet wanneer je dit leest maar ik heb je niet vergeten.we wensen je een hele fijne dag samen met miranda en nog heel veel pleziier in australie gr oom frans en tante tonny

• 31 Maart 2014 - 21:05

Margriet:

Hoi dames, nou nou wat maken jullie ontzettend veel mee, het is hier maar een saaie boel hoor vergeleken bij jullie, straks kan je niet meer wennen als jullie thuis zijn, maar daar denk je nog maar niet aan, geen dag is het zelfde bij jullie, nu meiden geniet er maar lekker van, groetjes van ome reinold en tante margriet